Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Testování pohyblivosti dětí mladšího školního věku a jeho vyhodnocení
Brantová, Tereza ; Nováková, Marie (oponent) ; Kysel, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je otestovat pohyblivost dětí mladšího školního věku, výsledky vyhodnotit a poté navrhnout vlastní řešení přispívající k optimálnímu zdraví dětí. Na základě zjištěných informací v rámci této práce vytvořím návrh sportovních aktivit provozovaných na základních školách. Součástí návrhu bude také stanovení ceny pomocí kalkulace nákladů a cen konkurence.
Rozvoj pohybových schopností u dětí ve věku 10-12 let ve sportovní přípravě fotbalistů
HOFMANN, Lukáš
Bakalářská práce hodnotí pohybové schopnosti mladších žáků oddílu SK Čtyři Dvory za účelem rozvoje pohybových schopností u dětí ve věku od 10 do 12 let a nastavení správného tréninkového plánu na základě dosažených výsledků. Studie proběhla na základě aplikace motorických testů, skóre testové baterie, diferenčního skóre a apliko-vané korelace. Uvedené metody proběhly na základě prvního Testu a posléze Re-testu se zaměřením na vytrvalost a fyzickou sílu. Výsledky ukazují výrazné zlepšení v Leh-sedu opakovaně a Běhu po dobu 12 minut, přičemž stav pohybové aktivity mezi testy je stabilní. Silná negativní korelace byla zjištěna mezi Během na 12 minut a Člunkovém běhu na 4x10 metrů, to naznačuje, že hráči s vyšší výkonností v jednom testu mají ten-denci vykazovat nižší výkonnost ve druhém. Tato zjištění lze využít pro tréninkové programy, podporující komplexní rozvoj mladých sportovců. V kvalitním tréninkovém programu je však důležité zohlednit i další faktory, jako je technika, taktika a psycholo-gické dovednosti.
Normalizační studie motorických testů silových, vytrvalostních a obratnostních schopností u dělostřeleckého a leteckého vojenského personálu
Šrámek, Antonín ; Vágner, Michal (vedoucí práce) ; Sovák, Libor (oponent)
Název práce Normalizační studie motorických testů silových, vytrvalostních a obratnostních schopností u dělostřeleckého a leteckého vojenského personálu. Fyzická připravenost vojáků je důležitou složkou bojeschopnosti armády. V době míru si vojáci zvyšují svou fyzickou úroveň v rámci vševojskového výcviku, kde absolvují i přezkoušení z fyzické výkonnosti. K objektivnímu hodnocení fyzického výkonu se používají standardizované motorické testy, kde je nutné stanovit normy, podle kterých je hodnocen dosažený výkon. Cíle Tato diplomová práce byla zaměřena na stanovení norem u motorického testu "mrtvý tah s hexa osou", "maximální počet kliků", "běh na 3000 metrů" a "přenášení zátěže", u kterého byla zjišťována i spolehlivost při opakovaném měření. Metodika Výzkumný soubor byl složen ze 105 mužů dělostřeleckého oddílu pro první tři výše uvedené motorické testy a ze 65 mužů (44 mužů dělostřeleckého oddílu a 21 mužů základny vrtulníkového letectva) pro test "přenášení zátěže". Celkový soubor vojáků byl rozdělen do věkových kategorií v rozmezí pěti let. Pro výpočet norem bylo nejprve ověřeno normální rozložení dat a poté byl porovnán možný rozdíl mezi věkovými kategoriemi pomocí parametrické i neparametrické ANOVA. Případné rozdíly mezi jednotlivými kategoriemi byly porovnány pomocí Mann-Whitney testu nebo...
Vztah mezi dlouhodobou intervencí kompezačních cvičení a silově-rychlostními parametry u mladých fotbalistů
Pavlík, Michael ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Vztah mezi dlouhodobou intervencí kompenzačních cvičení a silově-rychlostními parametry u mladých fotbalistů Cíle: Na základě diagnostického vyšetření sestavit kompenzační program pro intervenovanou skupinu za účelem zlepšení funkčního stavu pohybového aparátu a sledovat, zda tato intervence se projeví ve výkonu v daným motorických testech, které testují silově-rychlostní schopnosti hráčů Metody: Pro měření lineární rychlosti a zrychlení byl využít test "20-m linear sprint test", který byl měřen pomocí časových fotobuněk (Witty Timing Sytem). U tohoto testu byly sledovány průměrné časy všech skupinách na vzdálenosti 5, 10, 20 m. Dále s pomocí fotobuněk byl změřen 505 agility test pro určení rychlosti změny směru u hráčů. Posledním testem byl "Standing broad/long jump" měřen metodou (Laser-method measurement SDJ) pomocí laserového optického dálkoměru (Mestek GR20). Pro určení normality dat byl využit Shapiro-Wilk test, jehož výsledky nezamítají normalitu dat. Pro statistickou analýzu byl využit párový T-test dat mezi jednotlivými měřeními u jednotlivých skupin. Pro zápis dat a jejich následné analýzy byly využity softwary MS Excel a Jamovi. Výsledky: Intervenovaná skupina v testu 20-m linear sprint zlepšila svůj průměrný čas na 5 m o 0,07 s (p < 0,001; d = 1,763), 10 m o 0,31 s (t = 14,026; p...
Rozdíl úrovně pohybových schopností žáků v závislosti na typu navštěvované školy
Závěrková, Eliška ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat pohybové schopnosti žáků devátých tříd základních škol a stejně starých žáků víceletých gymnázií. K zjištění úrovně pohybových schopností byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60. Dílčími cíli práce je porovnat získané výsledky s populačními normami, porovnat somatický stav obou výzkumných souborů a porovnat pohybové schopnosti s ohledem na pohlaví. Tato práce je členěna na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické práci se nejdříve věnujeme definici, dělení a popisu pohybových schopností, poté je uvedena historie a skladba testového profilu UNIFITTEST 6-60. Dále jsou v teoretické části věnovány kapitoly věkovým zákonitostem mládeže ve věku 14-15 let, rozdílům v RVP a ŠVP a v neposlední řadě rešerši dostupné literatury. Výzkumná část je věnována samotnému průběhu měření, popisu výzkumných souborů a analýze výsledků. Závěr práce obsahuje diskuzi a vyhodnocení získaných dat. Výsledky této práce potvrdily hypotézu, že studenti víceletých gymnázií dosahují lepších pohybových schopností, než žáci základních škol. Rozdíly však nedosahují velmi významných hodnot.
Účinky allopregnanolonu na motoriku mláďat laboratorního potkana.
Krejčí, Lukáš ; Mareš, Pavel (vedoucí práce) ; Valeš, Karel (oponent)
Allopregnanolon je typický zástupce neurosteroidů. Může vznikat syntézou de novo přímo v CNS nebo jako metabolit progesteronu. Jedná se o alosterický modulátor GABAA receptorů, díky čemuž má anxiolytické, sedativní a antikonvulzivní účinky. Tato práce zkoumá vliv allopregnanolonu (ALLO) na motoriku mláďat laboratorního potkana. Výsledky budou sloužit jako referenční studie k práci Terezy Košťálové (2020), která zkoumala nově objevený neuroaktivní steroid pregnanolonpyroglutamát (PPG). Tento exogenní steroid, syntetizovaný v Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd České republiky (ÚOCHB AV ČR), nabízí potenciální využití v léčbě epilepsií. Naším cílem bylo po aplikaci allopregnanolonu provést stejnou baterii motorických testů jako srovnání, v jaké míře a jakým způsobem tyto dvě látky akutně ovlivní motorický projev mláděte potkana. V teoretické části diplomové práce jsou popsány fyziologické mechanizmy neurosteroidů v lidském těle a jejich potenciál v léčbě závažných onemocnění, zvlášť epilepsií. Dále je popsán ontogenetický vývoj motoriky potkana a porovnání s člověkem. Metodika popisuje výběr a způsob provedení motorických testů. Ve speciální části jsou uvedeny výsledky testování, které prokázaly výraznější vedlejší účinky ALLO na motoriku mláďat potkana v porovnání s PPG, který se tak...
Hodnocení úrovně hrubé motoriky dětí ve věku 11 až 12 let testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
HAVLÍČEK, Martin
Cílem práce bylo otestovat úroveň motorických schopností dětí ve věku 11 až 12 let na vybrané základní škole. Za pomoci rešerše literatury byl analyticko-syntetickou metodou vypracován teoretický podklad. Ve výzkumu bylo testovou baterií MABC-2 otestováno 45 dětí ve věku 11 až 12 let. Testování probíhalo v prostorech ZŠ Boženy Němcové v Dačicích po informovaném souhlasu zákonných zástupců dětí. Pro charakterizování souboru bylo realizováno šetření pomocí ankety. Na základě experimentu bylo zjištěno, že dívky dosáhly lepších výsledků než chlapci v komponentě rovnováha o 0,7 percentil a v komponentě míření & chytání o 6,2 percentil. Výsledky dále ukázaly na lepší výkony sportujících v porovnání s nesportujícími průměrně o 8,8 percentil v komponentě rovnováha a o 13,1 percentil v komponentě míření & chytání. Žádnému žákovi nebylo v komponentách diagnostikováno riziko motorických obtíží spadajících do 2. pásma ani motorické obtíže spadající do 3. pásma s doporučením pro specializované vyšetření. Celkově můžeme hodnotit úroveň hrubé motoriky testovaných dětí díky percentilovým ekvivalentům jako velmi dobrou.
Cviky a motorické testy silových schopností používané k výcviku a testování vojenského personálu: systematická rešerše
Mašek, David ; Vágner, Michal (vedoucí práce) ; Maleček, Jan (oponent)
Název: Cviky a motorické testy silových schopností používané k výcviku a testování vojenského personálu: systematická rešerše. Cíl práce: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit jaké cviky a motorické testy se nejčastěji používají pro rozvoj a testování silových schopností u příslušníků vojenského personálu a následné porovnání jejich četností a účelu využití v armádních fyzických tréninkových programech. Metody: Tato bakalářská práce byla zpracována formou systematická rešerše literatury a studií zabývajících se cviky a motorickými testy určenými pro výcvik a testování silových schopností vojenského personálu. Metodický postup zpracování byl zvolen na základě mezinárodního doporučení PRISMA. K počátečnímu výběru potencionálně vhodných studií byl sestaven skript, pomocí kterého proběhlo vyhledávání vhodných studií v databázích Web of Science, Scopus a PubMed. Pro následné doplnění proběhlo nesystematické vyhledávání v databázi Google Scholar. U vybraných studií byla posouzena kritéria pro zařazení do systematické rešerše včetně jejich metodické kvality. Výsledky: U testování silových schopností vojenského personálu byla největší četnost zaznamenána u motorických testů, kde odpor tvořila hmotnost vlastního těla (kliky, sedy-lehy a shyby). Dále byla zjištěna převaha testování silové...
Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí
Matějovská, Anna ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, zda pohybová aktivita ovlivňuje tělesnou zdatnost čtyřletých dětí. Dílčím cílem bylo zjistit jaké rozdíly jsou v době strávené pohybovou aktivitou mezi chlapci a dívkami. Dalším dílčím cílem bylo zjistit, zda děti tráví více času ve středně - vysoké intenzitě v pracovním dnu či o víkendu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 6 chlapců a 6 dívek v průměrném věku 4,52 ± 0,3, kteří navštěvují mateřskou školu v Klánovicích. Pro měření pohybové aktivity bylo využito týdenního monitorování pomocí ActiGraphu GT9X. Tělesná zdatnost byla hodnocena pomocí motorických testů, skládající se z člunkového běhu 4 x 5 m, skoku do dálky, hodu na rychlost, přemisťování kostek, přeskakování překážky, flexibility a Beep testu. Výsledky: Výsledky neukázaly žádný větší vztah mezi časem stráveným pohybovou aktivitou a výsledky motorických testů. U všech testů se korelační koeficient pohyboval pod hodnotou 0,4. Z chlapců a dívek vyšly aktivnější dívky. A výsledky nepřinesly žádné rozdíly mezi pohybem v pracovním nebo víkendovém dnu, 5 dětí bylo aktivnějších přes pracovní den, 5 dětí přes víkend, 2 děti nemohly být do výsledků zahrnuty, jelikož o víkendu nenosily aktigraf. Klíčová slova: předškolní věk, zdatnost, motorické testy,...
Úroveň vybraných motorických kompetencí u dětí předškolního věku
Vobořilová, Barbora ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Janošková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vybraných motorických kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretická část uvádí aktuální poznatky současné literatury i některých výzkumů. Jednotlivé kapitoly teoretické části se věnují charakteristice období předškolního věku, pohybovým vývojem dítěte, ale také rozvojem motorických dovedností a schopností v mateřské škole. Věnuje se také problematice deficitů v oblasti motorických funkcí, které jsou důležitou součástí výsledků testování. Samostatnou kapitolu pak tvoří možnosti a jednotlivé druhy testování, kdy je pozornost věnována možným rozdílům mezi dětmi a významu a validitě motorických testů. Cílem praktické části je zmapovat podmínky podporující motorický rozvoj dětí v Mateřské škole Prievidzská 1, Šumperk, oddělení Temenická. Dílčím cílem je pak screeningové šetření motorické úrovně dětí, ale také zjištění úrovně stimulace dětí k motorické aktivitě ze strany pedagogů. Samostatná diskuze se poté věnuje shrnutí získaných výsledků a navrhuje možná doporučení pro další praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Motorika, pohyb, morotické testy, screening, mateřská škola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.